18 lutego 2013

Motywacyjny poniedziałek


Projekt 28 zdjęć
Szósty post z cyklu "Tyle pięknych poniedziałków".

Zebrałam moje postanowienia na ten rok i z części - tych nieprywatnych - zrobiłam kolorowy kolaż. Dlatego będzie krótko i motywująco.


PRODUKUJ MNIEJ ŚMIECI

Przeciętny człowiek produkuje rocznie ok. 300 kg śmieci. My dziennie (poprawka: raz na 3 dni!) zapełniamy jeden 30-litrowy worek. Czy to dużo? Nie wiem, ale na pewno zawsze może być mniej.

OSWÓJ SWÓJ TEREN

Własny kąt, wynajęty pokój, mieszkanie, dom - zrób wszystko, żeby czuć się tam dobrze i żeby chcieć tam wracać. 

UPIĘKSZ ROWER

Bo ładnych przedmiotów nigdy nie za wiele. Mój w tym roku dostanie nowy koszyk na kierownicę i nowe błotniki (stare zaczęły rdzewieć).

CO TYDZIEŃ PRÓBUJ CZEGOŚ NOWEGO

Oczywiście chodzi o cykl 52 tytuły. Od stycznia dzielnie schodzę ze znanych szlaków i sięgam po nowych autorów, style, przepisy.

ZWIEDZAJ POLSKĘ

Fajnie jest zwiedzać świat, ale w Polsce jest tyle pięknych miejsc... 

POZNAWAJ CO OBCE

Ja zaczynam od języków. Chcę odświeżyć sobie francuski, ale tak porządnie.

ZATAŃCZ CO CZUJESZ

Najlepsza terapia na zimowe smuty. Jeśli uważasz, że nie umiesz tańczyć, podryguj w domu, kiedy nikogo nie ma, albo śpiewaj pod prysznicem.

CIESZ SIĘ Z RZECZY DROBNYCH

Szukaj małych przyjemności - na przykład takich.

KULTYWUJ RĘKODZIEŁO

Naucz się piec Apfelstrudel, szydełkować, robić koronki, rzeźbić w drewnie albo wyskrobywać wzorki na kraszankach. Tradycje są ważne, trzeba je podtrzymywać!



PS. Dobór kolorów jest nieprzypadkowy. Wyjaśnię już niedługo!