29 kwietnia 2013

Balkonowy poniedziałek


Szesnasty post z cyklu "Tyle pięknych poniedziałków".

Kiedy byłam mała, uwielbiałam te dni, kiedy śniadanie jedliśmy z rodzicami na tarasie. Na świeżym powietrzu wszystko smakuje lepiej, a kiedy jeszcze wyjdzie się z domu w piżamie, zwykły posiłek staje się Przygodą.

My przed remontem w 2009 mieliśmy całkiem fajny balkon - pokazywałam zdjęcia tutaj. Od tego czasu bezskutecznie próbuję stworzyć tam przyjazną przestrzeń. Ciągle coś mi wymarza albo wysycha, albo jest pożerane przez mszyce czy inne wciornastki.
 
Poniżej 10 pomysłowych i pięknych pomysłów na mały balkon.
Napatrzcie się, a może i zainspirujcie?


Jeden balkon, jeden zestaw mebli i roślin, dwie stylizacje.
Biało-żółte markizy przywodzą mi na myśl Francję. I chyba nie tylko mnie,
skoro na stoliku bagietka i wino. Co sądzicie o takim śniadaniu..?
Harmonijny balkon w kolorach ziemi. Najbardziej lubię takie zestawienia, wolę je od powodzi kwiatów. Rozwiązanie po lewej zamierzam zaadaptować w przyszłym roku, kiedy moja jodła trochę podrośnie.
Biel plus mocny kolor. Czy może być coś piękniejszego?
Takie zestawienie wydaje mi się bardzo relaksujące.
Dlatego dla naszego balkonu wybrałam seledynowe meble
oraz białe i seledynowe donice. Rośliny kwitną na biało, różowo i fioletowo.

Drabinka i pergola - świetne rozwiązania dla małych balkonów.
Nie zajmują cennej przestrzeni, jednocześnie pozwalając na ciekawą aranżację.

Na którym balkonie najchętniej byście wypoczęli?