16 maja 2013

Kwestionariusz Prousta & Pivota


Ktoś w komentarzu pod postem "100 pytań do blogera" podrzucił mi propozycję wypełnienia kwestionariusza Prousta. To coś w rodzaju zeszytu ze złotymi myślami (zwanego czasem pele-mele) - zbiór pytań-wyznań, na które odpowiadało się, żeby dać się lepiej poznać.

Mówi się, że była to gra salonowa popularna w czasach młodości Marcela Prousta. Może dlatego napisał "W poszukiwaniu straconego czasu"? Na pewno zachował się rękopis jego odpowiedzi z 1890 roku. Możecie przeczytać je tutaj - stamtąd też wzięłam pytania, bo zestawów jest sporo.


Główna cecha mojego charakteru:
racjonalizm.

Moja główna wada:
racjonalizm.

Cechy, których szukam u mężczyzny:
intelekt.

Cechy, których szukam u kobiety:
intelekt.

Co cenię najbardziej u przyjaciół:
niezawodność.

Moje ulubione zajęcie:
myślenie podczas pisania.

Moje marzenie o szczęściu:
każdego dnia czuć, że jestem bliżej swoich celów.

Największe nieszczęście:
stagnacja. Fizyczna i duchowa.

Kim chciałabym być, gdybym nie była tym, kim jestem?
sobą taką, jaką chcieliby widzieć mnie przyjaciele.

Kraj, w którym chciałabym mieszkać:
Francja.

Mój ulubiony kolor i kwiat:
wszystkie odcienie zieleni i błękitu; fiołki, gardenie i bez lilak.

Moi ulubieni pisarze:
pisałam o tym tutaj, w pytaniu 53.

Moi ulubieni poeci:
Ewa Lipska, Halina Poświatowska, W.B. Yeats.

Moi ulubieni bohaterowie literaccy:
Bliska wydaje mi się Emilka Starr, jesteśmy pod wieloma względami podobne. Podziwiam Scarlett O'Harę i Ursulę Buendia za uparte dążenie do celu. Na randkę chętnie poszłabym z Lockiem Lamorą. Lubię też Violę z "Wieczoru Trzech Króli".

Moi ulubieni malarze i kompozytorzy:
Claude Monet, Salvador Dali, Olga Boznańska; W.A. Mozart, P. Czajkowski, Roger Waters.

Ulubieni bohaterowie życia codziennego:
On, oczywiście!

Ulubione postacie historyczne:
królowa Hatszepsut, Zofia Potocka i Budda Siakjamuni.

Dar natury, który chciałabym posiadać:
radiowy głos z dobrą skalą.

Jak chciałabym umrzeć?
Spokojnie.

Obecny stan mojego umysłu:
twórcza entropia.

Błędy, które najłatwiej wybaczam:
literówki. Także te życiowe.

Moje życiowe motto:
"Nie jestem zupą pomidorową, żeby mnie wszyscy lubili."

KWESTIONARIUSZ PIVOTA

Jakie jest twoje ulubione słowo?
Allons-y, bynajmniej i ambiwalencja.

Jakie jest twoje najmniej lubiane słowo?
Toksyna, śledziona i szlauch.

Co cię pobudza?
Woda i słońce.

Co cię przygasza?
Zimno i ciemność.

Jaki dźwięk kochasz?

Stukanie obcasów na pustej ulicy.

Jakiego dźwięku nienawidzisz?
Skrzypienia waty.

Jakie jest twoje ulubione przekleństwo?

Kruca bomba!

Jaki zawód chciałbyś wykonywać?
Projektantka ceramiki użytkowej.

Jakiego zawodu nie chciałbyś nigdy wykonywać?
Nauczycielka.

Jeśli Niebo istnieje, co chciałbyś usłyszeć docierając do jego bram?

Piosenkę skomponowaną przez wszystkich moich ulubionych muzyków, którzy zmarli przede mną.

Chętnie przeczytam kwestionariusz wypełniony przez:
- Tattwę
- Anię
- No Spinster
- Amelię
- i Stay Fly