2 lutego 2014

7 lekcji o skórze


http://www.ich4pory.pl/2014/02/7-lekcji-o-skorze.html
Moja skóra jest prostakiem... czyli o pielęgnacji w duchu slow life.
Prosiliście mnie o wpis dotyczący kosmetyków, których używam - i oto jest. Nie ukrywam, że moja ładna cera, jaką widzicie na zdjęciach, jest zazwyczaj zasługą makijażu, odpowiedniego oświetlenia i Jego zręcznych rączek przy obróbce - jednak zdarza mi się wrzucać na Instagram fotki bez tych "dopalaczy" i wciąż jest nieźle. Jest - dzięki poniższym zasadom i specyfikom. Jeśli uważacie, że pominęłam coś ważnego, dajcie znać w komentarzach!

Lekcja 1. Co najmniej raz dziennie skórę trzeba oczyścić - z makijażu, potu i wszelkiego brudu, który znajduje się w powietrzu.
syryjskie mydło Aleppo (mycie twarzy i ciała) | masło migdałowe (mycie + peeling twarzy)
Lekcja 2. Oczyszczać nie znaczy dezynfekować. Skóra jest żywa i radzi sobie sama, nie trzeba jej odkażać.

Lekcja 3. Skóra zostawiona w spokoju funkcjonuje lepiej. "Niespodziankom" funduję delikatne wysuszanie - żadnego wyciskania i kombinowania, to tylko pogarsza sprawę.
mielona kurkuma (wymieszana z jogurtem i miodem tworzy świetną maseczkę) | olejek z drzewa herbacianego (miejscowo, antyseptycznie)
Lekcja 4. Najlepsze sposoby na nawilżanie skóry od zewnątrz to oliwki i oleje.

Lekcja 5. Żaden peeling z drogerii nie jest tak dobry jak szczotkowanie na sucho, a potem kawa z oliwą i cynamonem. Żodyn.
oliwa z oliwek (OCM) | olejek rycynowy (OCM) | oliwka dla dzieci HIPP (OCM) | olejek do masażu Alterra (OCM) | ściereczka z mikrofibry (OCM) | masło kokosowe (balsam do ciała) | masło shea/karite (krem do ciała) | balsam do ust Tisane | domowy peeling z kawy | szczotka do ciała (peeling na sucho)
Lekcja 6. Jest tylko jeden "kosmetyk", którego nie można przedawkować: sen. Pozostałe lepiej stosować z umiarem i jak najczęściej dawać skórze odpocząć. Bo...

Lekcja 7. Skóra jest częścią mnie. Nie muszę z nią walczyć - znacznie lepiej współpracować.