13 marca 2013

Żółta zupa z soczewicą


Fooding w towarzystwie krakowskich blogerów to nie tylko imprezowanie i dobre jedzenie, ale także inspiracje smakowo-kulinarne. Przynajmniej dla mnie. Niestety - ze względu na Jego alergie - nie zawsze mogę zrobić w domu powtórkę tego, co najbardziej mi zasmakowało. Na szczęście zupa, którą jedliśmy parę tygodni temu, nie zawierała żadnych morderczych składników, dlatego stosunkowo szybko ją przygotowałam. Okazała się takim hitem, że na stałe weszła do naszego jadłospisu. Duży plus: jest bajecznie prosta i szybka w przygotowaniu, obiad czy kolacja w 20 minut.

Przepis dostałam od Gabrieli, prowadzącej blog Street Fashion in Krakow, i nieznacznie zmodyfikowałam.



Żółta zupa z soczewicą 
przepis na 3 osoby

2 średnie cebule
1/2 łyżeczki mielonej ostrej papryki
1 łyżeczka mielonego imbiru
1 puszka ananasa w zalewie (ok. 350 g owoców)
1 łyżka masła
200 g ugotowanej zielonej soczewicy (może być z puszki)
1 łyżka przyprawy curry
1 łyżeczka soku z cytryny
1/2 litra bulionu warzywnego
150 g mleka kokosowego
300 g piersi z kurczaka

1. Cebulę posiekać, podsmażyć na maśle z imbirem i chili.
2. Ananasa pokroić, odsączyć, zachować zalewę.
3. Bulion podgrzać, ugotować w nim mięso.
3. Do garnka z cebulą dorzucić ananasa i curry. Dolać zalewę i bulion.
4. Po zagotowaniu dorzucić soczewicę, gotować do miękkości.
5. Zabielić mlekiem kokosowym. Doprawić sokiem z cytryny i białym pieprzem.
6. Dodać pokrojonego na niewielkie kawałki kurczaka.
7. Podawać na ciepło.